Általános Szerződési Feltételek

A viaitalia.hu webáruházának (a továbbiakban: Webáruház)
Általános Szerződési Feltételei
(a továbbiakban: ÁSZF)

A Webáruház üzemeltetőjének adatai:

Cégnév: Forza Italia Kft.

Székhely: Budapest, Arany János u. 9, 1051
Cégjegyzékszám: 01-09-330909
Adószám: 26537140-2-41

(a továbbiakban: Üzemeltető)
Levelezési cím: 1051 Budapest, Arany János u. 9
E-mail elérhetőség: doc@winebarbudapest.com
Telefon: +36 30 527 5577 (a telefonhívást emelt díj nem terheli)

 

  1. Általános rendelkezések és felhasználási feltételek

     

    1. Jelen ÁSZF teljes egészében nyilvános, a Webáruház minden általában elvárható intézkedést megtett annak érdekében, hogy a Webáruház vásárlói (a továbbiakban: Megrendelő) az ÁSZF-et még a szerződéses jogviszony létrejötte előtt megismerjék.
    1. Minden a Weboldalon megrendelhető termékre és szolgáltatásra nézve a jelen Általános Szerződési Feltételeket kell alkalmazni – függetlenül attól, hogy a Megrendelő a Weboldal regisztrált felhasználója, vagy sem.
    1. A Webáruháznál nincs hatályban egyéb magatartási kódex és a jelen ÁSZF nem utal egyéb magatartási kódexre. A Felek kifejezetten kizárják a Megrendelőnél esetlegesen érvényben lévő, vagy bármely más általános szerződési feltételek alkalmazását.
    1. A Weboldalra történő belépéssel, a Weboldal használatával, a regisztrációval és a megrendelés leadásával a Megrendelő kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a Webáruház használatára és szolgáltatásaira vonatkozó Általános Szerződési Feltételeket (beleértve az Adatvédelmi Szabályzatot is) és annak minden pontjával egyetért – abban az esetben is, amennyiben ezen szerződési feltételek eltérnek a szokásos piaci gyakorlattól. Az Adatvédelmi Szabályzatban és a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltak el nem fogadása esetén a Megrendelő és a Webáruház között szerződéses jogviszony nem jön létre.
    1. A Webáruház kizárólag 18. életévüket betöltött személyek részére értékesít alkoholos terméket, erre tekintettel a Megrendelő a Weboldalra történő belépéssel, a Weboldal használatával és a megrendelés leadásával a kijelenti, hogy 18. életévét betöltötte, továbbá hogy mindenre kiterjedően ismeri és elfogadja az internetes vásárlás korlátait.
    1. A Weboldalon felhasznált védjegyek és egyéb védett tartalmak jogosulatlan felhasználása tilos, a jogosulatlan felhasználás büntetőjogi és polgári jogi jogkövetkezményeket vonhat maga után, ennek megfelelően tilos a Webáruházban megjelenő bármilyen tartalom vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése. A Megrendelő a Webáruházban vásárolt termékeket az Üzemeltetők előzetes, írásbeli engedélye nélkül kereskedelmi forgalomban nem értékesítheti.
    1. A Webáruház minden az adott helyzetben általában elvárhatót megtesz a Weboldalon feltüntetett adatok pontosságáért, azonban nem vállal felelősséget az esetlegesen pontatlanul, vagy helytelenül feltüntetett adatokért, a Webáruház működését biztosító informatikai rendszer hibáiért és az ezekből eredő károkért, továbbá a Weboldalról linkek útján elérhető további oldalak tartalmáért.

       

      A Webáruház különösen, de nem kizárólagosan nem felel az alábbiakért:

      • harmadik felekhez tartozó olyan honlapok tartalmaikez, amelyekre a Webáruházon keresztül lehet ellátogatni, a Webáruház honlapján szereplő, harmadik személyek által üzemeltetett weboldalakra mutató linkek, az ott megjelenített reklám vagy a hirdetés más formája;
      • a Webáruház honlapja nem kompatibilis a Megrendelő eszközével, termináljával és szoftverével, illetve elektronikus kommunikációs hálózathoz történő csatlakozásával;
      • műszaki nehézségek, beleértve a Webáruház honlapjával kapcsolatban bekövetkező hibákat és meghibásodásokat;
      • a felhasználói fiók nem Megrendelő általi használatából eredő következmények.
    1. A szerződés, illetve az azzal kapcsolatos kommunikáció nyelve minden esetben a magyar. A szerződés teljesítésével kapcsolatos kommunikációért a Webáruház díjat nem számít fel.
    1. A jelen ÁSZF vonatkozásában amennyiben a szöveg a Webáruházra és/vagy az Üzemeltetőre hivatkozik, az alatt minden esetben az Üzemeltető céget kell érteni.
  1. A szerződés tárgyára vonatkozó rendelkezések

    1. A Webáruház főként alkoholos italokat/borokat forgalmaz, továbbá a kínálatában szerepelnek hűtést nem igénylő tartós élelmiszerek, tészták, kekszek és folyamatosan bővül az árukészlet (a továbbiakban: Termék/Termékek). A Termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A Webáruház a Termékek mellett rövid leírásban feltünteti az adott Termék jellemzőit, tulajdonságait. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért és a gyártói adatok helyességéért a z Üzemeltető nem tartozik felelősséggel.
    1. A megjelenített Termékek a Webáruházon keresztül rendelhetőek meg. A Termékek árai az általános forgalmi adót, illetve minden egyéb adót és termékdíjat, stb. tartalmazzák és magyar forintban értendők. A Termékek mellett feltüntetett ár darabonként értendő kivéve, ha az kifejezetten másként kerül feltüntetésre. A szállítás díját a feltüntetett árak nem tartalmazzák. Csomagolási költséget nem számítunk fel, kivéve, ha az kifejezetten másként kerül feltüntetésre.
    1. A Webáruház fenntartja a forgalmazott Termékek körének, illetve árának megváltoztatására vonatkozó jogát, a változások a Weboldalon történő közzététellel lépnek hatályba.
    1. A Webáruház nem vállal felelősséget a gondossága ellenére hibásan feltüntetett árért vagy Termék jellemzőkért, így a honlapot üzemeltető technikai szolgáltatónak, vagy az informatikai rendszernek felróható adatrögzítési hibákért, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, a Termék(ek) közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra vagy jellemzőre. Ilyen esetekben a Webáruház nem köteles a Termék(ek)et a Weboldalon feltüntetett hibás áron szolgáltatni, hanem a megrendelés visszaigazolásában köteles felajánlani a helyes áron történő szállítást, amely ajánlat ismeretében a Megrendelő, döntése szerint jogosult a Termék(ek)et a helyes áron megrendelni, vagy jogosult bármely hátrányos jogkövetkezmény nélkül elállni a vásárlási szándékától – amely esetben azonban egyik fél sem jogosult a hibás árfeltüntetésből eredően bármilyen vagyoni, vagy nem vagyoni természetű igényt érvényesíteni a másik féllel szemben.
    1. Amennyiben akciós ár vagy egyéb kedvezményes lehetőség kerül bevezetésre, úgy a Webáruház teljeskörűen tájékoztatja a felhasználókat az akció időtartamáról, igénybevételének feltételeiről.
  1. A vásárlás folyamata

    1. A Webáruházban történő vásárlásnak a Weboldalon történő regisztráció nem feltétele, mindazonáltal a regisztráció – a vásárlás folyamatának egyszerűsítése érdekében – javasolt. A regisztráció, illetve a megrendelés során esetlegesen megadott téves adatokkal összefüggésben a Webáruház felelősséget nem vállal.
    1. A megvásárolni kívánt Termék(ek) mellett található kosár ikonra történő kattintással a kiválasztott Termék – a Megrendelő által megadott darabszámban – a Megrendelő virtuális kosarába kerül. Ekkor megjelenik a képernyő jobb felső sarkában lévő kosár ikonban a kiválasztott darabszám, erre kattintva pedig megjelenik a kosár tartalma nevű lista, mely tartalmazza az addig kiválasztott Terméket, annak egységárát és a rendelés teljes értékét. A Termékek kosárba helyezése még nem jelent megrendelési kötelezettséget; a vásárolni kívánt mennyiség növelhető, a kiválasztott Termék törölhető, a Megrendelő visszatérhet a Webáruházba, ahol folytathatja a Termék(ek) kiválasztását új, vagy további Termékeket adhat a kosarához.
    1. A kiválasztott Termékek és azok darabszámának véglegesítését követően a Weboldal a megrendelés teljesítéséhez adatok megadását kéri a Megrendelőtől (név, lakcím, e-mail, telefon ). A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező, ezek hiányában a megrendelés nem teljesíthető. Megrendelést leadni csak a Webáruházban történő megrendeléssel lehet, egyéb úton pl. telefonon nincs erre lehetőség.
    1. Következő lépésként a Webáruház felajánlja a Megrendelő számára a lehetséges szállítási módozatokat, amelyek közül a Megrendelő szabadon választhat. A Szállítási feltételeket a jelen ÁSZF 5. pontja tartalmazza. A Szállítási adatok oldalon adhatja meg a számlázással és szállítással kapcsolatos adatokat, amelyek eltérhetnek a Megrendelő által a megrendeléssel együtt leadott névtől és címtől. A megadott adatok pontosságáért a Megrendelő felel, a Webáruház kizárja a felelősségét az adatok pontatlan, téves vagy hiányos megadásából eredő esetleges késedelemért és károkért.
    1. A szállítási mód kiválasztását követően a „Tovább a pénztárhoz” ikonra kattintva lehet elküldeni a megrendelést, amely mozzanattal a Megrendelő egyben hozzájárul az megrendeléshez kapcsolódó informatikai adathalmaz Webáruház számítógépes rendszere általi fogadásához, illetve annak feldolgozásához, továbbá ezzel kijelenti, hogy a mindenkor hatályos ÁSZF és Adatvédelmi Nyilatkozat tartalmát maradéktalanul megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.
    1. Amennyiben a vásárló megadta a szállítási, számlázási adatokat és az átvétel módját, úgy a „Fizetési mód kiválasztása” oldalon van lehetőség a fizetési mód kiválasztására. A Fizetési feltételeket a jelen ÁSZF 4. pontja tartalmazza. A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása a feltüntetett (bruttó, az általános forgalmi adót, az egyéb adókat, termékdíjakat, stb. magában foglaló) összegre vonatkozó fizetési kötelezettséget vonja maga után.
    1. A Termékek megrendelésére vonatkozó szerződés a megrendelés Webáruház általi visszaigazolásával jön létre, mely – megrendelési azonosítót is tartalmazó – visszaigazolást a Webáruház 48 (negyvennyolc) órán belül köteles elektronikus úton – a Megrendelő által a megrendelés, vagy a regisztráció során megadott e-mail címre – megküldeni. A megrendelés leadásával és annak a Webáruház általi visszaigazolásával létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, azt a Webáruház iktatja és elraktározza (a továbbiakban: Szerződés). Amennyiben a visszaigazolás 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg a Megrendelőhöz, úgy a Megrendelő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. Ilyen esetben kérjük vegye fel a kapcsolatos a Webáruházzal a fenti elérhetőségek valamelyikén.
    1. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Webáruházhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A Webáruház kizárja a felelősségét arra az esetre, ha a megrendelési visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Megrendelő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni, internet-, szerver-, egyéb technikai hiba esetén, vagy egyéb okból, amely a Megrendelő gondatlanságára vezethető vissza. Ilyen esetekben a felek között a Szerződés nem jön létre.
    1. A Szerződésben foglaltakat a Megrendelő köteles teljesíteni és betartani, vagyis a Megrendelő köteles a megrendelt Termék(ek) feltüntetett vételárát megfizetni és az(oka)t átvenni. Amennyiben a Megrendelő a Termék(ek)et nem veszi át, vagy a vételárat és/vagy a szállítási költséget nem fizeti meg, úgy a Webáruház jogosult a felmerült kárai (így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállítás és a visszaszállítás díja) megtérítését követelni, jogosult továbbá a Megrendelőt a Webáruház további használatából kizárni.
    1. A Megrendelő a Webáruház bármely elérhetőségén (e-mail, telefon) hétfőtől- szombatig délután 15:00 és este 22:00 óra között érdeklődhet az automatikus visszaigazoló e-mailben kapott megrendelési azonosító alapján a megrendelt Termékekkel kapcsolatban.
    1. A megrendelt Termékekről – továbbá a szállítási díjról – a Webáruház számlát készít, melyet a fizetést követően elektronikus számla formátumban küld meg a Megrendelőnek a megadott e-mail címre. A számlát a Webáruház a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolja.
    1. 2020.07.01-től a hatályos törvényi szabályzás értelmében minden belföldi adószámmal rendelkező alanynak kiállított számla annak ÁFA tartalomtól függetlenül adatszolgáltatásra köteles. Webáruházunkban van lehetőség a számlázási módnál mind magánszemélyként, mind cégként történő vásárlásra. Az utóbbi esetben az ÁFA törvény szerinti adatok, kiemelten az adószám, megadása kötelező. A számlázi adatok kitöltésekor az adószám pontos megadása a Megrendelő kötelessége, ennek elmulasztása vagy téves megadása esetén a számla utólag nem pótolható vagy javítható, így a kapott bizonylat ÁFA visszaigénylésre nem alkalmas (még akkor sem ha a számla cégnévre szól). Az esetlegesen hibásan vagy hiányosan megadott adatokból keletkező esetleges bírságért vagy egyéb kárért az Üzemeltető felelősséget nem vállal.
    1. Ha a Megrendelő a megrendelés leadása során vásárlási értékhez kötött kedvezményre jogosító kupont használt fel, de az átvétel során a kiválasztott Terméket vagy Termékeket nem veszi át, a fizetendő végösszeg módosul és emiatt a kedvezményre jogosító kupon a beváltási határérték alá esik, illetve bármely okból, amikor a végösszeg nem éri el a kuponhoz tartozó vásárlási értéket, a Webáruház jogosult a kupon által nyújtott árkedvezmény visszavonására.
      1. A Webáruház által meghirdetett akciók, kedvezmények, kuponok és vásárlási utalványok nem összevonhatóak. Eltérő kifejezett rendelkezés hiányában a megrendelések során csak egy féle kedvezmény érvényesíthető.
  1. Fizetési feltételek
    1. A megrendelt termékek vételárát a Megrendelő két úton fizetheti meg: a teljes vételárat és a szállítási költségeket megfizetheti a megrendelés leadásakor SimplePay rendszeren keresztül bankkártyával, vagy a rendelés leadását követően átutalással. A SimplePay rendszeren keresztül történő bankkártyás fizetéshez nem szükséges saját Pay-pal fiók vagy egyéb külön regisztráció.
      Átutaláshoz szükséges adatok:

      • Kedvezményezett neve:
      • Számlavezető bank:
      • Számlaszám:
      • Közlemény: [Közlemény rovatban kérem tüntesse fel a megrendelés azonosítóját, rendelésszámát]
    1. A megrendelt Termékek árát és az esetleges szállítási költséget a Termékek átvételét megelőzően fizeti meg a Megrendelő, úgy arra az oldalon megjelenő online PayPal terminálon keresztül, a PayPal biztonságos Direkt Internetes fizetési felületén kerül sor banki átutalással. A Webáruház sem a Megrendelő, sem az Üzemeltetők bankja felé nem továbbít vásárlói adatokat, és a Webáruház sem kap a Megrendelő bankjától banki adatokat, kivéve a tranzakció sikerességéről szóló igazolást. Bankkártyás fizetés esetén a fizetendő összeget a Megrendelő kártyakibocsátó bankja zárolja a Megrendelő bankkártyáján, de annak levonására csak a Webáruház által kiállított elektronikus számla megküldését követően kerül sor.
    1. A banki átutalás útján történő fizetés választása esetén a Webáruház mindaddig jogosult megtagadni a megrendelt Termék(ek) kiszállítását, illetve kiküldését, amíg a Megrendelő a Termék(ek) teljes vételárát és a szállítási költségeket ki nem egyenlítette. Átutalás esetében a Webáruház teljesítési (szállítási) határideje a Termék(ek) vételárának és a vonatkozó szállítási költség Webáruház bankszámlájára történő beérkezésének napján kezdődik meg. Átutalás útján történő fizetés esetén az átutalással felmerülő banki költségek a Megrendelőt terhelik.
    1. A fentiekben meghatározottaktól eltérő fizetési módot vagy feltételt, így például csekket, vagy váltót a Webáruháznak nem áll módjában elfogadni.
  1. Szállítási feltételek
    1. A Webáruházban megvásárolt Termék(ek)et a bankkártyás fizetés esetén a fizetés visszaigazolása, átutalás fizetési mód választása esetén pedig a teljes vételár és a szállítási költségek Webáruház bankszámláján történő jóváírást követően, hétköznap az adott napon 15:00-ig leadott rendeléseket 2-4 munkanapon belül kiszállítja megadott szállítási címre. Hétvégén és ünnepnapokon, valamint munkaszüneti napokon nincs kiszállítás, így a pénteken 15:00-ig leadott rendelések leghamarabb hétfő kerülnek kiszállításra. Postai úton vagy postafiók címre a Webáruház nem szállít.
    1. A Megrendelő szabadon választhat a különböző szállítási módok közül:
      1. Futárszolgálat
      2. Személyes átvétel

     

    1. Futárszolgálat

      A Webáruház a megrendelt Termék(ek)et a Csomagpiac Kft. (székhely: 2100 Gödöllő, Németh László u. 1/B., cg.: Cg. 13-09-144907, adószám: 14864021-2-13) csomagszállító szolgáltatásával juttatja el a Megrendelő által megadott szállítási címre. Budapesten és környékén a Csomagpiac Kft. munkatársai végzik a szállítást, míg vidéken a Csomagpiac Kft.-vel való együttműködés által a DPD Futárszolgálat végzi a szállítást, de ebben az esetben is minden és bármilyen ügyintézést, panasz kivizsgálást a Csomagpiac Kft. végez.
      A Csomagpiac Kft. a Termék(ek)et tartalmazó csomagot a feladást követő munkanapon 8-17 óra között a Megrendelő által megadott címre kézbesíti, ezért olyan szállítási cím megadása szükséges, amelyen a csomag átvétele ezen időtartamon megoldható. A Megrendelő a szállítás előtt e-mailben értesítőt fog kapni a szállítás pontos részleteiről, valamint a futár a kiszállítás napján telefonon is felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel.
      A Csomagpiac Kft. ügyfélszolgálata a +3670/940-9442 telefonszámon érhető el.
      A Termékeket tartalmazó csomag sikertelen kiszállítása esetén a futárszolgálat értesítést hagy a szállítási címen, amely értesítőn található telefonszámon lehet egyeztetni a futárral a csomag ismételt kézbesítésének időpontjáról. Ennek hiányában a futár az első sikertelen kézbesítést követő munkanapon kísérli meg újra a csomag kiszállítását. A második sikertelen kísérlet esetében a csomag visszakerül a Webáruházhoz.
      A Megrendelő a futárszolgálat szolgáltatásával kapcsolatos panaszát díjmentesen megteheti 

      • telefonon: +3670/940-9442
      • levélben: 2100 Gödöllő, Németh László utca 1/b.
      • egyéb megfelelő módon: info@csomagpiac.hu e-mail címen.

      A szolgáltató a panaszt kivizsgálja, és a panasz benyújtásának időpontjától számított lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 30 naptári napon belül válaszol a Megrendelőnek.

    1. Személyes átvétel

      A megrendelt terméket a Megrendelő személyesen is átveheti a 1051 Budapest, Arany János utca 12. szám alatti címen a D.O.C. VINO Bar & shop-ban. A személyes átvételre hétköznapokon 16 és 22 óra között van lehetőség. A megrendelő csomagja az értesítést követően vehető át, az értesítéstől számított 7 napon belül.

    1. A Webáruház a Megrendelő által megadott e-mail címre értesítést küld, amennyiben a megrendelt Termékeket átadja a futárszolgálatnak, illetve, ha a megrendelt Termékek a személyes átvétel esetében az átvételre készen állnak.
    1. A mindenkori kiszállítási díjakról és felmerülő költségekről a Webáruház a Weboldalon nyújt részletes tájékoztatást. A Webáruház fenntartja a jogot a szállítási díjak összegének módosítására, amely módosítások a Weboldalon történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba.
    1. Bármely szállítási mód esetében, amennyiben a Termékek átvétele a Megrendelőnek felróható okból meghiúsul, úgy a Webáruház jogosult a Termék(ek) átadását megtagadni és a felmerült kárai – így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállítás és a visszaszállítás díja – megtérítését követelni a Megrendelőtől.
    1. A Megrendelőnek az átvételhez szüksége lesz a rendelés visszaigazolásában szereplő rendelési azonosítóra, mely alapján kollégánk átadja az előkészített megrendelését, amelyhez elegendő telefonon bemutatni a visszaigazoló e-mailt, azt nem szükséges papír alapon kinyomtatni. Csak 18 éven felüli személy jogosult a termékeket az átadás helyén átvenni. Amennyiben a futárnak – személyes átvétel esetén az átadónak – kétségei merülnének fel a Termékeket átvevő személy életkorát illetően, az adott személy azonban önként nem mutatja be a személyazonosságot igazoló okmányát életkorának ellenőrzésére, a futár – személyes átvétel esetén az átadónak a Termék(ek) átadását megtagadja. Ugyanígy jár el a futár akkor is, ha a személyazonosságot igazoló okmány szerint az adott személy még nem múlt el 18 éves.
    1. Amennyiben a Termékek átvétele bármely okból meghiúsul, úgy a Webáruház jogosult a Termék(ek) átadását megtagadni és a felmerült kárai – így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállítás és a visszaszállítás díja – megtérítését követelni a Megrendelőtől.
    1. A Webáruház ezúton javasolja a Megrendelőinek, hogy a csomagot kézbesítéskor a Webáruház, illetve a futárszolgálat munkatársának jelenlétében alaposan vizsgálja meg és a Termék(ek)en esetlegesen észlelt sérülés, vagy a csomag esetleges hiányossága esetén ne vegye át a küldeményt, hanem kérje jegyzőkönyv felvételét. Az átvételi elismervény aláírásával a Megrendelő elismeri, hogy a megrendelt Termékeket hiánytalanul, sérülésmentesen és bontatlan, zárt csomagolásban átvette.
  1. Elállási jog
    1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés e) pontja alapján olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi és higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza, a fogyasztó (Megrendelő) nem gyakorolhatja az elállási jogát. Tekintettel arra, hogy a Webáruház alkoholos italokat és élelmiszereket kínál eladásra, amelyek zárt csomagolásúak és amelyek összetétele, jellemzői, szavatossága a Termékek zárt csomagolásból történő kibontását követően változhat illetve változik, így egészségvédelmi, higiéniai okokból a zárt csomagolás megbontását követően a Megrendelőt nem illeti meg az elállás és a Termékek visszaküldésének joga.
    1. Amennyiben a Megrendelő élni kíván elállási jogával, úgy kérjük hogy a Terméket a megérkezést követően semmilyen módon nem bontsa ki a zárt csomagolásból, mivel a csomagolás bármilyen módon történő sérülése esetén a Termék bontottnak minősül és ez esetben az elállás joga kizárt. Egyebekben az elállásra a 6.3-6.9. pontokban foglaltak az irányadóak.
    1. Fogyasztó által megkötött szerződés esetében a Megrendelő – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. §-ban foglalt rendelkezéseknek megfelelően 14 (tizennégy) naptári napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni, amennyiben a megrendelt Termékek csomagolása bontatlan és sérülésmentes. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 (tizennégy) naptári nap elteltével jár le, amelyen a Megrendelő, vagy a Megrendelő által megjelölt, fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó Terméke(ke)t átveszi. A Megrendelő a Szerződés megkötésének napja és a Termék(ek) átvétele közötti időtartamban is gyakorolhatja a jelen pont szerinti elállási jogát.
    1. Az elállási jogát csak és kizárólag fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 8:1.§ (1) 3. pont) jogosult gyakorolni. Amennyiben a Megrendelő jogi személy, úgy nem minősül fogyasztónak és nincsen elállási joga. Ha a Megrendelő az elállási jogával élni kíván, úgy az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán a következő címre: 1051 Budapest, Arany János utca 9., vagy elektronikus úton – a Webáruház e-mail címére: doc@winebarbudapest.com. E célból használhatja a jelen ÁSZF végén található elállási nyilatkozat mintát is. Az elállási jog gyakorlása határidőben történik meg, ha a Megrendelő az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát a 6.3. pont szerinti határidő lejárta előtt elküldi/postára adja.
    1. Ha a fogyasztónak minősülő Megrendelő eláll a szerződéstől, úgy a Webáruház haladéktalanul, de legkésőbb a Megrendelő nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül visszatéríti a Megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási díjakat is – kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Webáruház által felkínált, legolcsóbb szokásos kiszállítási módtól eltérő kiszállítási módot választott. A Webáruház a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz.
    1. Az elállási jog gyakorlása esetén a Megrendelő köteles a Webáruház számára (D.O.C. vino bar & shop 1051 Budapest, Arany János utca 12.) az elállással érintett Termék(ek)et indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül visszaküldeni, vagy átadni, kivéve ha a Webáruház kifejezetten, írásban vállalta, hogy a Termékeket maga fuvarozza, szállítja vissza. A Termék(ek) visszaküldésének, vagy visszaadásának közvetlen költségét a Megrendelő viseli, kivéve ha a Webáruház kifejezetten, írásban vállalta e költséget. Ha a Szerződéssel egyidejűleg a Terméket kiszállították a Megrendelő részére és a Termék jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza, úgy a Webáruház viseli a visszaszállítás költségeit. Amennyiben a Termékek postai küldeményként visszaküldhetőek, de a Megrendelő ennek ellenére nem postai, hanem más visszaküldési módozatot választ saját akaratelhatározásából, úgy a visszaküldés költségei teljes mértékben a Megrendelőt terhelik.
    1. A 6.3. pont szerinti visszatérítést a Webáruház mindaddig jogosult visszatartani, amíg az elállással érintett Termék(ek) vissza nem került(ek) a Webáruházhoz, vagy amíg a Megrendelő kétséget kizáróan nem igazolta, hogy az elállással érintett Termék(ek)et visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Webáruházat a visszatartás joga, ha a Webáruház kifejezetten, írásban vállalta, hogy a Termékeket maga fuvarozza, szállítja vissza.
    1. A Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a Termék(ek)ben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a Termék(ek) jellegének és tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Webáruház követelheti a Termék fentiek szerinti mértéket meghaladó, vagy nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítését.
    1. A Megrendelőt megillető elállási jogra vonatkozó egyéb szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet tartalmazza.
  1. Kellékszavatosság, termékszavatosság

     

    Kellékszavatosság

    1. A Megrendelő a Termék(ek) megrendelésére irányuló szerződés Webáruház általi hibás teljesítése esetén a Webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. 6:159-167. §-aiban foglalt rendelkezések szerint. Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelőt választása szerint az alábbi jogok illeti meg a Ptk. alapján:

      • elsősorban a Termék(ek) kijavítását, vagy kicserélését követelheti (melyet a dolog tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendetetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni), kivéve ha a választott kellékszavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Webáruháznak másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági igény teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet, vagy
      • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Webáruház költségére maga kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Webáruház a kijavítást, vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének az előző bekezdésben zárójelben feltüntetett feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz, vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

      Tekintettel arra, hogy a Termékek jellegéből adódóan a kijavítás, mint kellékszavatossági igény teljesítése lehetetlen, így a Termékkel kapcsolatos hibás teljesítés esetén a Megrendelő kicserélést kérhet. Amennyiben a Webáruház a kicserélést nem vállalta vagy annak nem tud eleget tenni, vagy a Megrendelő kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy a Megrendelő másodlagosan jogosult a Termékek vételárából árleszállítást kérni vagy a Szerződéstől elállni. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a kellékszavatossági jogok érvényesítési sorrendje minden Megrendelőre nézve –a Ptk. rendelkezései – alapján kötelező, vagyis az árleszállítást vagy elállást megelőzően kicserélést kell kérni és csak a fenti feltételek teljesülése esetén léphet tovább a kellékszavatossági igények következő kategóriájába. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

    1. Kicserélés, vagy elállás esetén a Megrendelő nem köteles azt az értékcsökkenést megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye. Ha azonban a Termék kicserélésére az elévülés nyugvása miatt a kellékszavatossági határidő jelentős részének eltelte után kerül sor és ez a Megrendelő számára számottevő értéknövekedést eredményez, a Webáruház a gazdagodás megtérítésére tarthat igényt – e rendelkezést azonban fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) esetén nem lehet alkalmazni.
    1. A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Webáruház adott okot.
    1. A Megrendelő a hibát annak felfedezése után haladéktalanul köteles közölni a Webáruházzal. Fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) által megkötött szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő károkért a Megrendelő a felelős. A Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított 1 (egy) éves elévülési határidőn túl, míg fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) a szerződés teljesítésétől számított 2 (kettő) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogokat többé nem érvényesíthet. A Terméknek a kijavítással, vagy kicseréléssel érintett része vonatkozásában a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
    1. A Ptk. alapján a fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) által megkötött szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a szerződés teljesítését követő 6 (hat) hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt, kivéve ha e vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E szabály értelmében a fogyasztónak minősülő Megrendelő kellékszavatossági igénye érvényesítésének a teljesítéstől számított 6 (hat) hónapon belül a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a terméket a Webáruház szolgáltatta; ebben az esetben a Webáruház csak akkor mentesül a kellékszavatossági kötelezettség alól, ha igazolja, hogy a felismert hiba a teljesítés időpontjában nem volt meg, vagy ha az erre vonatkozó vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban mindig a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
    1. A kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Webáruházat terhelik.
    1. A Termékekre a Webáruház jótállást nem vállal és a Termékek nem esnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Kormányrendelet hatálya alá, ekképpen azokra kötelező jótállás sem vonatkozik. A jótállási kötelezettség kizárása nem érinti a Megrendelők 7.1-7.5. pontban foglalt kellékszavatossági jogait, amelyet változatlanul érvényesíthetnek.

    Termékszavatosság

    1. Fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) által a Webáruházban vásárolt ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő – választása szerint – a fenti 7.1-7.5. pontokban foglaltak szerinti kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
    1. Termékszavatossági igénye alapján a fogyasztónak minősülő Megrendelő (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) kizárólag azt követelheti a Termék gyártójától, előállítójától és forgalmazójától, hogy a Termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Megrendelő érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a Terméket cserélje ki. Ebből a szempontból a Termék akkor tekintendő hibásnak, ha nem felel meg a Terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Termék előállítója, vagy forgalmazója által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A Termék hibáját, hiányosságát – továbbá azt, hogy fogyasztónak minősül (a Ptk. 8:1.§ (1) bekezdés 3. pont) – termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania. Tekintettel arra, hogy a Termékek jellegéből adódóan a kijavítás, mint termékszavatossági igény teljesítése lehetetlen, így termékszavatossági igényként a Megrendelő kicserélést kérhet.
    1. A fogyasztónak minősülő Megrendelő a hiba felfedezését követően késedelem nélkül köteles a hibát a Termék előállítójával, vagy forgalmazójával közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő a felelős.
    1. A Termék előállítóját és forgalmazóját a termékszavatosság az adott Termék általa történt forgalomba hozatalától számított 2 (kettő) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A termékszavatossági jogokat a Termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a Termék előállítójával, vagy forgalmazójával szemben.
    1. A Termék előállítója és forgalmazója akkor mentesülhet a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége, vagy önálló foglalkozása körében gyártotta, vagy forgalmazta; hogy a Termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a technika és a tudomány állása szerint nem volt felismerhető; vagy hogy a Termék hibáját jogszabály, vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta; a mentesüléshez elegendő bármely ok bizonyítása.
    1. A fogyasztónak minősülő Megrendelő termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a – csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a Termék kijavítással érintett részére vonatkozó – kellékszavatossági kötelezettség a Termék előállítóját, vagy forgalmazóját terheli.

     
    Közös szabályok
     

    1. A Megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Ilyen Megrendelői törekvés esetén a Webáruház elsősorban tisztázza a Megrendelővel azt, hogy a Megrendelő mely igényét kívánja érvényesíteni; ennek időtartama az igény teljesítésének időtartamába nem számít bele.
  1. Panaszkezelés, szavatossági igények intézése

    Panasz

    1. A Megrendelő a Webáruház Termékeinek fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Webáruházzal.
    1. A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Megrendelőnek átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Megrendelőnek legkésőbb a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Webáruház köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
    1. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

      • fogyasztó neve, lakcíme,
      • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja
      • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
      • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
      • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
      • a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonostószáma.
    1. Az írásbeli panaszt a Webáruház a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Webáruház indokolni köteles. A Webáruház a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
    1. A panasz elutasítása esetén a Webáruház köteles a Megrendelőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárást kezdeményezheti és meg kell adni a Webáruház székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét is.
    1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/.
    1. A fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult továbbá a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
    1. A fogyasztónak minősülő Megrendelőnek lehetősége van az Európai Bíróság által létrehozott honlapra regisztrálni és az online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat azon keresztül rendezni egy kérelem kitöltésével, amellyel el tudják kerülni a bírósági eljárást. A honlap elérhetősége:

    Szavatossági igény intézése

    1. Szavatossági igény érvényesítésekor a Szerződés megkötését a Megrendelőnek kell bizonyítania. A Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Megrendelő bemutatja.
    1. A Webáruház a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni a 8.3. pontban foglaltak szerint. Ha a Webáruház a szavatossági kötelezettségének a Megrendelő által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Megrendelő a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Megrendelő rendelkezésére kell bocsátani.
    1. Ha a Webáruház a Megrendelő szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 (öt) munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Megrendelőt.
    1. A Webáruház a Megrendelő szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
    1. A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti, fenti 8.1.-8.4. pontban ismertetett panasznak.

     
    Közös szabályok

    1. A Megrendelő panaszát vagy szavatossági igényét bejelentheti a Webáruház fejlécben megjelölt bármely elérhetőségén (telefon, e-mail), a 1051 Budapest, Arany János utca 9. szám alatti levelezési címen vagy ugyanezen a címen található DOC VINO Bar-ban személyesen.
    1. A Webáruházban vásárolt Termékekkel, szolgáltatásokkal, illetve a vásárlással kapcsolatban, továbbá a jelen ÁSZF egészének, vagy bármely részének érvénytelenségével kapcsolatban esetlegesen felmerülő jogviták elbírálása során a magyar jog az irányadó.
    1. A Webáruház működésével, Termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos bármilyen panasz esetén a Megrendelők a lakóhelyük, tartózkodási helyük szerint illetékes Békéltető Testülethez, vagy Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez (1052 Budapest, Városház u. 7.) továbbá Magyarország rendes bíróságaihoz fordulhatnak.
  1. Kizárás a Webáruházból

    1. A Webáruház fenntartja a jogot bármely felhasználó kizárására, vagy bármely tranzakció, vagy más tartalom, információ törlésére, amely értelmezése szerint ellenkezik a Webáruház megfelelő használatával, vagy amelyet a Webáruház rágalmazásnak, jogellenesnek, sértőnek, erkölcstelennek, vagy egyéb okból nemkívánatosnak minősít. A kizárással szemben a Webáruház külön jogorvoslati lehetőséget nem biztosít.
  1. Záró rendelkezések

    1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, valamint más hatályos magyar jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.
    1. A jelen Általános Szerződési Feltételek a Weboldalon történő közzététel napjától visszavonásig érvényesek.
    1. A Webáruház bármikor jogosult jelen általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani. Az ilyen módosítások a Weboldalon történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba.
    1. Jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezések valamelyikének érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés alkalmazhatóságát.
    1. Amennyiben a Webáruház a jelen ÁSZF alapján megillető valamely jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Amennyiben a Webáruház egy-egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, az nem jelenti azt, hogy lemondott volna arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához és betartatásához.
    1. A Webáruház és a Megrendelő vitás ügyeiket elsődlegesen békés úton próbálják rendezni. Az ilyen módon nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét.
    1. A Weboldal felhasználói, illetve Megrendelői a jelen Általános Szerződési Feltételeket, a Weboldal, vagy a Webáruház használatát érintő, továbbá a megrendelt termékekkel kapcsolatos bármilyen további kérdéseikkel, észrevételeikkel a Webáruházhoz fordulhatnak a doc@winebarbudapest.com e-mail címen.
  1. Vonatkozó jogszabályok

    1. A jelen ÁSZF elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:
       
      45/2014. (II.26.) Kormányrendelet –a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
      2013. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről
      2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
      2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
      2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
      1997. évi CLV. törvény – a fogyasztóvédelemről
      19/2014. (IV.29.) NGM rendelet – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
      AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
      AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
      Budapest, 2021. július 05.
      ELÁLLÁSI NYILATKOZAT MINTA
      (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
      Címzett:1
      Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:2
      Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:3
      A fogyasztó(k) neve:
      A fogyasztó(k) címe:
      A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
      Kelt
      1 Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.
      2 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése
      3 A megfelelő jelölendő